Det är vanligt i många organisationer med en trubbig, och ibland rent av felaktig, bild av lönsamheten. Det är svårt att förstå vilka kunder och produkter som bidrar positivt till sista raden, och vilka som äter av resultatet. Det gör att många beslut står på ostadig grund, och dess påverkan på lönsamheten är otydligt.
Om det går att avgöra vilka affärer som bidrar och vilka som tär, går det att med detta som stöd ta beslut som leder till ett bättre resultat på sista raden: lönsamhetsstyrning. Med denna utgångspunkt för webinaret kommer Hans Kihl bland annat att beröra:
– Potentialen i att utmana den förenklade bilden av lönsamheten
– Några ideologiska grundbultar för en lyckad lönsamhetsstyrning
– Hur vägen till en implementerad lönsamhetsstyrning kan se ut
Föreläsare: Hans Kihl, Analogo, har 20 års erfarenhet som managementkonsult inom lönsamhetsstyrning och ledningsstöd, från stora kunder i ett flertal branscher.